8 tipů jak zvýšit svůj prožitek při milování

Vedle menstruace je sex dalším tématem, které se často prezentuje dost zkresleně, resp. odhaluje jen malou část toho, co sex je a co nám může přinést. Ráda bych s vámi sdílela svůj příběh, jak se vyvíjel můj pohled na sex a prožitek z milování: dotkneme se otázek, jak si může žena po porodu užívat sexu nebo jak se náš prožitek z milování mění v průběhu měsíce. Nakonec vám dám 8 jednoduchých tipů, jak zvýšit svůj prožitek při milování.

Vyrostla jsem v dojmu, že kromě plození dětí je hlavní úlohou sexu uspokojení, resp. dosažení orgasmu, a že kvalita tohoto uspokojení je dána délkou penisu, velikostí ňader, krkolomností pozic obou těl a rychlostí jejich pohybu. Alespoň tak je sex prezentován ve většině časopisů a filmů, odkud laik asi nejčastěji čerpá inspiraci a vědomosti.

Dlouhá léta jsem prožívala sex a orgasmus jakoby z hlavy. Vyvrcholení jsem dosahovala skrze dráždění klitorisu a své erotické představy. Pak přišla smršť čtyř porodů během čtyř let. A s každým dalším těhotenstvím a porodem jsem se naučila víc vnímat svoje tělo a vědomě si ho užívat.

Léčení porodních jizev

Poslední porod, kdy jsem byla hodně potrhaná, ve mně zanechal hlubokou jizvu. Až dlouho po něm jsem si uvědomila, do jakých úrovní až sahá. Během dvou let po porodu jsem žádný orgasmus při milování neměla.

A pak jsem se jednoho dne zúčastnila ženských kruhů, na kterých se mluvilo o vaginálním mapování, které více popisuji v článku Nechala jsem si zmapovat vagínu. Velmi mne to zaujalo, ale v té době jsem se ještě necítila na to navštívit terapeutku, a tak jsem se začala mapovat sama doma.

Poprvé po dvou letech jsem se dotkla své jizvy a věnovala ji vědomou pozornost. Párkrát jsem toto intimní setkání s vlastní jizvou a vagínou zopakovala a najednou jsem cítila, jak se do nich vrací cit. Zvýšení citlivosti v této intimní oblasti pak vedlo i k tomu, že jsem během milování začala opět zažívat orgasmy.

Slow life, slow motion, slow sex

Dalším krokem k novému prožívání milování bylo, když jsem začala při sexu vědomě vypínat hlavu a soustředit se místo nahoru dolů. Místo představ v hlavě jsem se soustředila na pochvu a čípek. A najednou jsem začala dosahovat úplně jiných orgasmů, takových z hloubky, při kterých zažívám pocit absolutního odevzdání se, uvolnění a splynutí. Nejen s mužem, ale s celým vesmírem.

A jednoho dne jsem se úplně přestala upínat na orgasmus a soustředit se během milování na to, jak ho dosáhnout sama nebo jak k němu dovést muže, ale začala jsem si jen užívat každé chvíle, kdy jsou naše těla fyzicky či energeticky propojena.

Připomíná mi to princip, který mne naučily děti: nehnat se neustále za nějakým výsledkem, ale užívat si samotné cesty. Když jsem se přestala hnát za tím, abychom s dětmi dorazili tam a tam, v tolik a tolik, nebo abychom TAM už byli, a začala si všímat toho, co je TEĎ, začala jsem si mateřství i života mnohem víc užívat. To stejné platí pro sex. To stejné platí pro cokoli jiného.

A děti mne naučily ještě jednu věc, díky které si dnes v mnohem větší míře užívám milování: zpomalit. Protože teprve když zpomalíme, začneme mnohem víc vnímat všechny nuance. Najednou vidíme a cítíme věci, které nám v rychlosti unikaly. Najednou máme mnohem víc času i prostoru sladit se samy se sebou i s partnerem.

Cyklický sex aneb každý týden jiná milenka

Také jsem si začala postupně všímat, jak se mé prožívání sexu během měsíce mění: některé dny jsem všeobecně víc v hlavě, jindy v těle. A stejně je tomu i při milování: někdy mám chuť zůstat víc na povrchu a hrát si s představami v hlavě, jindy mám chuť sestoupit víc do hloubky a hrát si s tělem či energií.

Během měsíce se totiž mění nejen hladina hormonů v našem těle, ale i kvalita našeho prožívání života a tedy i milování. Ženy se často těmto změnám brání a vyčítají si je. Když se však naučíme s nimi pracovat, přijmout je a vnímat sama sebe v naší kouzelné proměnlivosti, začneme si svého života mnohem víc užívat a přinese nám to úplně nové prožitky.

Podle momentálně převládající energie si tak můžeme pokaždé užívat různých kvalit sexu: v některých fázích měsíce si budeme užívat takového bezstarostného, hravého sexu, rychlovek a nových poloh či pomůcek.

Nebo se úplně ponoříme do těla svého i partnerova a budeme si užívat sílu spojení, která se mezi námi tvoří. Poté dáme ve fantazii nebo i v realitě průchod našim nejdivočejším představám. A jindy si zas budeme vychutnávat prožitek jednoty, které naše spojení přináší, a hloubku naší intimity.

A jak tedy zvýšit svůj prožitek z milování

1. Vnímejte svoje tělo

Sex je tím lepší, čím více vnímáme tělo své a tělo partnerovo. Za vhodný začátek, jak se naučit lépe vnímat svoje tělo, považuji některý z pohybových stylů body and mind, jako např. jógu či pilates.

2. Buďte tady a teď

Přestaňte se upínat k výsledkům (orgasmům) a užívejte si samotné cesty (průběhu milování).

3. Naučte se pracovat s pánevním dnem

Na kurzu Tajemství pánevního dna Renaty Sahani jsem se naučila cvik, který učím v online kurzu o ženské cykličnosti Královnou svojí proměnlivosti, díky kterému dosahuji orgasmu pouhou aktivací svalů dna pánevního a zvýšil se prožitek můj i partnera při milování.

4. Polečte si své porodní jizvy

Ze začátku úplně stačí dopřát jim vědomou pozornost. Přijmout je jako svou součást. Jemně se jich dotknout. Až budete připravené, můžete vyzkoušet terapii vaginálního mapování, např. s Markétou Zika Koppovou nebo Janou Maškovou Zimolovou.

5. Zpomalte

Co všechno vám přinese pomalý, nebo také vědomý sex, se můžete dočíst v knize Vědomé milování, a svou partnerskou intimitu prohloubit na některém z kurzů pro páry, které pořádají např. Lucka a Radek Chromí, Katka a Pavel Juřenčákovi nebo Denisa Říha Palečková a Richard Vojík.

6. Podpořte svou sexuální energii

Skvělým způsobem, jak podpořit své libido, je např. hormonální jógová terapie. Osobně velmi doporučuji kurzy s úžasnou Dankou Hejdovou.

7. Uvolněte se

Velikost prožitku nespočívá v rychlosti kmitajících těl, ale je tím intenzivnější, čím více jsme schopné se uvolnit.

8. Naslouchejte svým proměnlivým potřebám

To, co vám fungovalo včera, už dnes nemusí platit. To, co jste si užívala včera, se vám dnes už nemusí líbit. Tématu, jak se naučit vnímat, přijímat a využívat své proměnlivé potřeby se hlouběji věnuji v e-booku Cyklická máma: nauč se respektovat své proměnlivé potřeby a využívat své zesílené schopnosti.

Všechny tyto body pak vedou ke zvýšení prožitku nejen z milování, ale k většímu prožívání života obecně. K tomu, že začnete v životě vnímat úplně nové barvy. K tomu, že váš život bude krásnější, pestřejší a intenzivnější. Tak si to objevování užijte 🙂

Mnoho zábavy při objevování vám přeje Katka

Jsem certifikovaná lektorka projektu Cyklická žena®, nadšená tanečnice a šťastná máma čtyř dětí. Pomáhám ženám i dívkám naučit se rozumět svému tělu a jeho proměnlivým potřebám, zamilovat si svou menstruaci, a využívat darů a schopností, které ženě přináší její cyklická podstata. Jsem spoluautorkou 1. česko-slovenského online kurzu o ženské cykličnosti Královnou svojí proměnlivosti. Pořádám cyklické kurzy pro dospělé i prožitkové cyklické semináře pro děti a dospívající Rozkvétající žena: Hravě a zdravě o menstruaci a ženské proměnlivosti. Jsem autorkou praktického e-booku Cyklická máma: nauč se respektovat své proměnlivé potřeby a využívat své zesílené schopnosti. Více o mně se dočtete zde>>. Kontaktovat mne můžete na katka@katkamaresova.cz. Můžeme se také potkávat v uzavřené FB skupině Cyklická máma